четверг, 13 марта 2014 г.

УВАГА ТА ЇЇ РОЛЬ В НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ.
РОЗВИТОК УВАГИ.
                               
Це цікаво знати!

У психології увагою називають спрямовану психічну діяльність людини, зосереджену на об'єктах, які мають для неї певне значення. Увага може бути спрямована як на об'єкти зовнішнього світу, так і на власні думки й переживання.
К.Д. Ушинський колись правильно зазначив, що увага - це "ті двері, через які проходить все, що входить в душу людини із зовнішнього світу."
Увага може бути зовнішньою і внутрішньою. Уважність учнів - необхідна умова успішного оволодіння ними передбаченими шкільною програмою знаннями, вміннями і навиками. Тому кожному учневі потрібно бути уважним.

Дізнайся більше про себе!

 Концентрація  уваги.

Завдання: потрібно відшукати  15 цифр натурального ряду. Почати можна з будь-якої цифри. Засічи час виконання завдання.

12
33
40
97
94
57
22
19
49
60
27
98
79
8
70
13
61
6
80
99
5
41
95
14
76
81
59
48
93
28
20
96
34
62
50
3
69
16
78
39
86
7
42
11
82
85
38
87
24
47
63
32
77
51
71
21
52
4
9
68
35
58
18
43
26
75
30
67
46
88
17
64
53
1
72
15
54
10
37
23
83
73
84
90
44
89
66
91
74
92
25
36
55
65
31
23
45
29
56
2

Якщо твій результат 30-40 секунд - можеш себе привітати - людей із такою здатністю концентрувати свою увагу близько п’яти із ста.
Якщо ти знайшов задані цифри за 40-90 секунд - непогано.
Зовсім недобре, якщо твій час 2-3 хвилини – ти не дуже уважна людина. Обов'язково потренуй свою увагу!

Вчись вчитися!

Як удосконалити свою увагу.

v Якщо ти неуважний, це означає, що твоя увага спрямована на щось інше. Визнач її об’єкт. Подолай суперника. Спрямуй силу уваги, куди слід.
v Увага є і умовою, і результатом твоєї діяльності.
v Якщо ти уважний – засвоїш матеріал, концентрація уваги потребує твоїх свідомих дій.
v  Готуй все необхідне до початку уроку. Твоя організованість сконцентрує твою увагу.
v Ти повинен ставити своїй увазі чіткі завдання: на що саме вона має бути спрямована.
v Оскільки при втомі керування увагою погіршується, для її відновлення потрібно вчасно відпочивати, займатися аутотренінгом, використовувати спеціальні вправи.
v Використовуй здатність незвично привертати увагу. Уявляй звичайне як незвичайне (наприклад, ти інопланетянин і сидиш на уроці землян).
v Під час виконання завдання час від часу запитуй себе: «Про що я думаю?».
v Якщо ти виявив, що твоя увага розсіюється, достатньо буває одного цього запитання. Якщо не допомогло – зміни положення тіла, або почитай вголос, підсилюючи чи зменшуючи силу звуку.
v Зосередженню уваги допоможуть і прості запитання, які ти можеш ставити собі час від часу: «На яке запитання щойно відповідав однокласник?», «Яке запитання щойно поставив учитель?».
v Якщо ти не зміг зосередитися на виконанні завдання – просто повтори його, можна вголос.
v Структуруй матеріал конспекту, підручника (створюй таблиці, схеми). Тоді обсяг уваги збільшується.
v Намагайся набути максимальну кількість навчальних навичок, вони здійснюються без участі уваги. Вона потрібна тобі для нового, цікавого, важливого.
v Перевіряйте з сусідом по парті роботи один одного, це сприяє розвитку уваги.
v Щоб привернути свою увагу до матеріалу уроку, знаходь те, чим він пов'язаний з твоїм досвідом, інтересами.
v Більше працюй з підручниками, оскільки це тренує увагу.
v Не поспішай при зміні видів роботи. Зважай на те, що внаслідок неповного, незавершеного переключення уваги можуть виникати помилки.
v Не намагайся робити багато справ одночасно, бо частий перехід від однієї діяльності до іншої зменшує увагу.
v Враховуй, що ступінь і обсяг уваги пов’язані зворотною залежністю – збільшення обсягу елементів, що сприймається, викликає зменшення уваги і навпаки. Тому важливий матеріал повторюй окремо.
v Вигадай свій власний жест (по коліну плеснути, смикнути себе за вухо…). Коли твоя увага зменшується, цей рух м’язів допоможе тобі відновити її концентрацію.
v Знаходь чинники, які сприяють підсиленню твоєї уваги (легка музика при читанні, відповідне освітлення).

v Враховуй вплив природних чинників: в дощовий день концентрація уваги зменшується, а отже тобі потрібно приділити більше часу (повторень) для виконання завдань.

Комментариев нет:

Отправить комментарий