УВАГА ТА ЇЇ РОЛЬ В НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ.
РОЗВИТОК УВАГИ.
Це цікаво знати!
У психології увагою називають спрямовану психічну діяльність людини, зосереджену
на об'єктах, які мають для неї певне значення. Увага може бути спрямована як на
об'єкти зовнішнього світу, так і на власні думки й переживання.
К.Д. Ушинський колись правильно
зазначив, що увага - це "ті двері, через які проходить все, що входить в
душу людини із зовнішнього світу."
Увага може бути зовнішньою і
внутрішньою. Уважність учнів - необхідна умова успішного оволодіння ними
передбаченими шкільною програмою знаннями, вміннями і навиками. Тому кожному
учневі потрібно бути уважним.
Дізнайся
більше про себе!
Концентрація
уваги.
Завдання:
потрібно відшукати 15 цифр натурального
ряду. Почати можна з будь-якої цифри. Засічи час виконання завдання.
12
|
33
|
40
|
97
|
94
|
57
|
22
|
19
|
49
|
60
|
27
|
98
|
79
|
8
|
70
|
13
|
61
|
6
|
80
|
99
|
5
|
41
|
95
|
14
|
76
|
81
|
59
|
48
|
93
|
28
|
20
|
96
|
34
|
62
|
50
|
3
|
69
|
16
|
78
|
39
|
86
|
7
|
42
|
11
|
82
|
85
|
38
|
87
|
24
|
47
|
63
|
32
|
77
|
51
|
71
|
21
|
52
|
4
|
9
|
68
|
35
|
58
|
18
|
43
|
26
|
75
|
30
|
67
|
46
|
88
|
17
|
64
|
53
|
1
|
72
|
15
|
54
|
10
|
37
|
23
|
83
|
73
|
84
|
90
|
44
|
89
|
66
|
91
|
74
|
92
|
25
|
36
|
55
|
65
|
31
|
23
|
45
|
29
|
56
|
2
|
Якщо твій результат 30-40 секунд
- можеш себе привітати - людей із такою здатністю концентрувати свою увагу
близько п’яти із ста.
Якщо ти знайшов задані цифри за 40-90 секунд
- непогано.
Зовсім недобре, якщо твій час 2-3 хвилини
– ти не дуже уважна людина. Обов'язково потренуй свою увагу!
Вчись
вчитися!
Як
удосконалити свою увагу.
v Якщо ти неуважний, це означає, що
твоя увага спрямована на щось інше. Визнач її об’єкт. Подолай суперника.
Спрямуй силу уваги, куди слід.
v Увага є і умовою, і результатом
твоєї діяльності.
v Якщо ти уважний – засвоїш
матеріал, концентрація уваги потребує твоїх свідомих дій.
v Готуй все необхідне до початку уроку. Твоя
організованість сконцентрує твою увагу.
v Ти повинен ставити своїй увазі
чіткі завдання: на що саме вона має бути спрямована.
v Оскільки при втомі керування
увагою погіршується, для її відновлення потрібно вчасно відпочивати, займатися
аутотренінгом, використовувати спеціальні вправи.
v Використовуй здатність незвично
привертати увагу. Уявляй звичайне як незвичайне (наприклад, ти інопланетянин і
сидиш на уроці землян).
v Під час виконання завдання час
від часу запитуй себе: «Про що я думаю?».
v Якщо ти виявив, що твоя увага
розсіюється, достатньо буває одного цього запитання. Якщо не допомогло – зміни
положення тіла, або почитай вголос, підсилюючи чи зменшуючи силу звуку.
v Зосередженню уваги допоможуть і
прості запитання, які ти можеш ставити собі час від часу: «На яке запитання
щойно відповідав однокласник?», «Яке запитання щойно поставив учитель?».
v Якщо ти не зміг зосередитися на виконанні
завдання – просто повтори його, можна вголос.
v Структуруй матеріал конспекту,
підручника (створюй таблиці, схеми). Тоді обсяг уваги збільшується.
v Намагайся набути максимальну
кількість навчальних навичок, вони здійснюються без участі уваги. Вона потрібна
тобі для нового, цікавого, важливого.
v Перевіряйте з сусідом по парті
роботи один одного, це сприяє розвитку уваги.
v Щоб привернути свою увагу до
матеріалу уроку, знаходь те, чим він пов'язаний з твоїм досвідом, інтересами.
v Більше працюй з підручниками,
оскільки це тренує увагу.
v Не поспішай при зміні видів
роботи. Зважай на те, що внаслідок неповного, незавершеного переключення уваги
можуть виникати помилки.
v Не намагайся робити багато справ
одночасно, бо частий перехід від однієї діяльності до іншої зменшує увагу.
v Враховуй, що ступінь і обсяг
уваги пов’язані зворотною залежністю – збільшення обсягу елементів, що
сприймається, викликає зменшення уваги і навпаки. Тому важливий матеріал
повторюй окремо.
v Вигадай свій власний жест (по
коліну плеснути, смикнути себе за вухо…). Коли твоя увага зменшується, цей рух
м’язів допоможе тобі відновити її концентрацію.
v Знаходь чинники, які сприяють
підсиленню твоєї уваги (легка музика при читанні, відповідне освітлення).
v Враховуй вплив природних
чинників: в дощовий день концентрація уваги зменшується, а отже тобі потрібно
приділити більше часу (повторень) для виконання завдань.
Комментариев нет:
Отправить комментарий